Good People 2024 | rootszone.dk | مردم و موسیقی


فستیوال Godtfolk Fanø anno 2024 آخر هفته گذشته 14-16 برگزار شد. ژوئن. این جشنواره با وقفه های ضروری کرونا از سال 2003 هر ساله تکرار می شود، اما با تجدید مدیریت از سال گذشته به بعد فضا و در نتیجه تا حدودی شخصیت آن را تغییر داده است.

جایی که قبلاً کنسرت‌ها و رقص‌ها در نوردبی و سوندرهو برگزار می‌شد، جشنواره اکنون در ریندبی فورساملینگوس، چند کیلومتری جنوب نوردبی و در ریندبی فورساملینگوس گرد هم می‌آید. سالن اجتماعات و خیمه شب بازی بزرگتر در چند قدمی محیطی عالی و با عملکرد خوب برای یک برنامه موسیقی نسبتا خوب و متنوع فراهم کردند.

از یک طرف، تلاش برای ذکر همه هنرمندان در اینجا زمان زیادی می برد و از طرف دیگر، نویسنده وقت کافی برای آشنایی با همه چیز را نداشته است، اما برخی جزئیات می توانند حس معقولی از حال و هوای آن ایجاد کنند. Godtfolk. کل برنامه را می‌توانید در www.godtfolk.dk مشاهده کنید، جایی که نقدها و نمونه‌های صدا را نیز می‌توانید پیدا کنید.

ام سی هانسن، خواننده و آهنگساز، در همکاری نسبتاً جدید خود با هال پارفیت موری، نوازنده کمانچه و ماندولین، طغیان های موسیقی روز جمعه را آغاز کرد. برای یک خواننده چیز خاصی لازم است تا مخاطب را مجذوب خود کند، اما ام سی هانسن کاملاً آن را داشت. با مقدمه ها و اشعاری عجیب و غریب که آلن اولسن را به ذهن متبادر کرد – و این به معنای تعریف و تمجید است – او حضوری ایجاد کرد و توانست مخاطب را به دقت گوش دهد. یک ترانه سرای خوب با شخصیت.

ما را به سه‌گانه ULC مستقر در فانو بردند که می‌توانستند بیست و پنجمین سالگرد اولین آلبوم خود “Sik & Sejs” را با موسیقی سنتی فانو جشن بگیرند. بلوغ موسیقایی و مهارت قوی را نمی توان انکار کرد. ترکیب متنوع برنامه به نمایش گذاشته شد و ما بلافاصله وارد سالن شدیم و از آکاردئون نواز و خواننده جوان جاستین هالد بویسن با مفهوم انفرادی جسورانه و شخصی اش لذت بردیم. حضور شدید بدون پوست

کوارتت هنریت فلاچ دانمارکی/سوئدی نیز کوارتت هنریت فلاچ دانمارکی/سوئدی را با حضور و انرژی ظریف مشخص می کند و در آینده با ساخته های خود کاپل مایستر نوید می دهد. مطمئناً AySay دانمارکی/کردی برای انرژی نیز قابل ستایش است. با لونا ارسخین خواننده کرد و نوازنده ساز به عنوان قطعه مرکزی پویا و جذاب، ما یک نمایش و هول به دست آوردیم. اجرای او موسیقی تلفیقی با صدای پهپاد را جبران می کند، که در ارزیابی اولیه، به تنهایی نمی تواند علاقه و توجه طولانی مدت را حفظ کند.

کسانی که برای جبل اختتامیه عصر جمع شدند خارج از چارچوب زمانی پخش کننده بودند.

روز شنبه، Fanø Fiddlers، که کارهای مثال زدنی Tove de Fries را با دانش آموزان بسیار جوانش مستند می کند، مورد توجه قرار نگرفت، اما گروه آواز HØST. نویسنده با توقعات کم‌آشنایی ناشی از عدم آشنایی، بیش از حد یک ابرویی بالا انداخته بود. چهار صدای زنانه را می توان برای بیش از آواز چندصدایی استفاده کرد. کوارتت به طور پویا و متنوع، گاهی اوقات حتی به عنوان یک تک نواز با همراهی موسیقی توسعه یافت. یک تجربه شگفت انگیز و جالب.

در مورد Vingården Trio مورتن آلفرد هویروپ نیز همینطور است. مدیر گروه، ساکسیفون‌های شارلوت اندرسون و ویولن کریستین بوگت را روی گیتار خود با آهنگ‌های ساز خود همراهی می‌کرد، البته با چند عنصر آوازی فردی. موسیقی زیبا در سازهای جالب.

متأسفانه نه زمانی برای Vesselil وجود داشت، نه Marvara بلژیکی / سوئدی / دانمارکی، Habadekuk یا آخرین جامبال شنبه. هر دو مروارا و هابادکوک بسیار پویا اجرا کردند و مطمئناً یک شنبه شب شایسته را برای مخاطبان فراهم کردند. مخصوصاً مارورا با ماریکه ون رانسبیک بلژیکی در جلوی کوله پشتی خود تجربه قابل توجه و فوق العاده جالبی برای این نویسنده بود.

گزارش ها حاکی از آن است که هر زمان که فرصتی پیش می آمد، شب قبل و بعد از توپ با پارازیت ها همراه بود. همچنین معلوم شد که دیر شده است.

سیلفید نوازنده و خواننده جوان چنگ، یکشنبه را با مفهوم موسیقی فشرده و الکترونیکی خود آغاز کرد. با وجود ویژگی های بارز، شاید به دلیل ارائه نه چندان متنوع، نگه داشتن مخاطب امروز کمی دشوار بود. وزارت ویولن چنین مشکلی نداشت. سه اتوکش سرزنده و با صلاحیت‌های محکم، با پایانی پویا و جذاب برای Godtfolk 2024، تماشاگران را خراب کردند.

مدیر جشنواره Trine Buhl فقط می تواند آرزوی جمعیت بیشتری داشته باشد و در تاریک ترین لحظات خود از آینده جشنواره می ترسد. حالا همانطور که او گفت باید ببینیم. اگر از مهمانان جشنواره بپرسید که پخش کننده چه کار کرده است، فقط رضایت بی قید و شرط از برنامه را خواهید شنید، اما با شک و تردید محتاطانه در مورد مکان در ریندبی. مراکز فانو نوردبی و سوندرهو هستند.

عدم وجود جاذبه جامد آشکار به عنوان طعمه در برنامه نیز ذکر شد. چند نفر کنسرت قبلی کلیسای جوی در نوردبی را از دست دادند. بسیاری شکایت داشتند که چنین جشنواره خوبی حتی در بدترین سناریو هم نمی تواند ادامه یابد.

نویسنده در بازتولید نظرات مذکور از اظهارنظرهای ارزیابی بیشتر خودداری کند. اما ممکن است به نظر برسد که مدیریت جشنواره باید با بازنگری در شکل فعلی به خوبی کنار بیاید.



دیدگاهتان را بنویسید