5 تا 7 جولای: جشنواره مردمی شمال | rootszone.dk


در Livø در Limfjorden، برای چهارمین بار در اولین آخر هفته ژوئیه، یعنی جشنواره فولک اسکاندیناوی، تمرکز بر موسیقی محلی از کشورهای شمال اروپا خواهد بود، با تعدادی نام هیجان انگیز با تفسیرهای خود از عبارات مختلف مردم نوردیک. .

علاوه بر بسیاری از موسیقی های عالی، چیزهای دیگری نیز وجود خواهد داشت، مانند فعالیت های طبیعت، به ویژه برای خانواده های دارای فرزند، و به طور کلی مهمانان جشنواره توسط طبیعت زیبا احاطه شده اند. غذا و سرگرمی ناگفته نماند – و سپس نوازندگان جوان می توانند در یک کلاس مستر کلاس در این جزیره بت بازی شرکت کنند.

جشنواره امسال صحنه‌ای دارد که نسل جوان نوازندگان جوان به گوشه‌ای از جشنواره دعوت می‌شوند تا آهنگ‌سازی کنند، راه‌های جدیدی برای موسیقی محلی بیابند و با یکدیگر و با بقیه جشنواره درباره آینده آن گفتگو کنند. این جشنواره امیدوار است و می خواهد در ایجاد ارتباط بین موسیقی محلی تثبیت شده و بسیاری از روندهای جدید که جوانان ایجاد می کنند کمک کند.

از همان ابتدا، جشنواره فولک نوردیک برای ایجاد مفهومی با مکانی برای همه کار کرده است و خوشحال است که متوجه شود خانواده هایی با کودکان، جوانان و مخاطبان بالغ به طور یکسان راه خود را به جشنواره پیدا کرده اند. و امسال جشنواره (دوباره) یک برنامه خوب و متنوع ارائه می دهد. فقط اینجا را نگاه کنید:

Gangar یک راک فولکلور نروژی با سرعت بالا است که از راک، متال و موسیقی محلی سنتی این کشور با زیباترین آبدره‌ها و کوه‌ها الهام گرفته شده است – و در اینجا می‌توانید هم آواز، هم ریف‌های سنگین و هم شادی عالی را برای نواختن انتظار داشته باشید – و تضمین شده است ضربه.

گروه Blum & Haugaard یک سنت موسیقی جاویدان دانمارکی و یکی از مشهورترین نوازندگان فولکلور در این کشور با آهنگ‌سازی‌های خاص خود و تفسیرهای منحصربه‌فرد از گنجینه موسیقی دانمارکی است. در اینجا به رسمیت شناختن و تجدید در همزیستی و برای شادی بزرگ بسیاری است. البته آهنگ هایی از آخرین آلبوم آنها “Den store sommer” نیز وجود خواهد داشت.

SVER یک ارکستر پنج نفره از سوئد و نروژ است و مخفف “برق بدون برق با انرژی بالا و جرقه اغوا کننده” است. در اینجا شما به رقص و همچنین گوش دادن عمیق دعوت می شوید. SVER برای برنامه های زنده خود شهرت بین المللی به دست آورده است و وعده یک مهمانی عالی را هنگام بازی شنبه شب می دهد.

وزارت ویولن سه نوازنده ماهر و با تجربه را در دنیایی پویا و پر از شدت و انرژی گرد هم می آورد. این سه زن صدای خود را از آن ساخته اند

سازهای زهی کلاسیک را به دنیای موسیقی محلی ببرید و آهنگ های قدیمی و آهنگ های جدید را ارائه دهید. با این کار، مخاطب به یک سفر موسیقایی به ریشه‌های موسیقی محلی دانمارک برمی‌گردد.

Grabow & Guldhammer درباره گذشته شاعرانه در تفسیری مدرن هستند. سارا گرابو و میا گولدامر آهنگ های قدیمی کانتری را با صدای شدید همراه با گیتار آکوستیک و سنتور احیا می کنند. آنها بر این باورند که داستان های گذشته در دنیای پرشتاب امروزی معنای خاصی دارد و حق با آنهاست، از جمله، دو نوازنده زن. “جایزه سنت” و جایزه DMA-Roots برای “آهنگ سال” دریافت کرد.

ارکستر Maja Kjær همانطور که می گویند “موسیقی محلی ممنوع” را می نوازد. این گروه مفاهیم سنتی تر موسیقی محلی را با ترکیبی غیرمتعارف از سازها به چالش می کشد. اولین آلبوم “LANDING” ترکیبی از ویولن، توبا، سازهای کوبه ای و سنتور است و هر دو را به مهمانی و لمس روح دعوت می کند. هر دو سنت های موسیقی شمالی و دیگر در اینجا دخالت می کنند.

سرویس خرس، هم با موسیقی محلی و هم با عناصر الکترونیکی کنسرت فرزندانشان، مخاطب را به گذشته می برد. به این ترتیب از طریق ضرب المثلی که وارونه شده است، زندگی روزمره را به کودکان منتقل می کنند. آهنگ ها در مورد همه چیز از قلدری گرفته تا سفرهای فانتزی با اچ سی اندرسن هستند و معنای زبان و موسیقی قابل تامل است.

همانطور که گفته شد، جشنواره چیزهای مختلفی را ارائه می دهد – همچنین آواز گروهی، توپ نیمه شب و رقص نوردیک با Barslund، Boesgaard و Strange، علاوه بر آنسامبل ها برای همه، کارگاه ها و موارد دیگر، به عنوان مثال Nordic Folk Kids و کارگاه خلاق با Stenaldercentret Ertebølle. . برگزارکنندگان مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن این بسیاری از تجربیات موسیقی و سایر موارد با مردم هستند. لیک کریستنسن و ینس اوله هوید آمستروپ از کمیته برنامه می‌گویند.

www.nordicfolkfestival.dk



دیدگاهتان را بنویسید