دیجیتال EP: Trio Ged: West County | rootszone.dk


Trio Ged ریشه در نیوزلند غربی دارد و از سه نوازنده جوانتر Anton Skårup Møller (ویولن)، Marie Alma Sloth (llaver) و Mathilde Salling Schou (گیتار) تشکیل شده است. پس از چندین سال در جاده، آنها اکنون حامله اولین نسخه خود، یک EP دیجیتال 66 آهنگی هستند.

این مفهوم صرفاً آهنگسازی ابزاری و اصلی توسط اعضای سه نفر است. طبق مطالب مطبوعاتی، موسیقی از سنت موسیقی محلی اسکاندیناوی الهام گرفته شده است. این اصطلاح اساساً بی معنی است، در حالی که سنت های اسکاندیناوی کاملاً متفاوت است، اما می توان آن را به گویش موسیقی خاص که از خط موسیقی محلی کنسرواتوار سرچشمه می گیرد نسبت داد.

یک رابطه عاشقانه به ظاهر گرم با موسیقی سنتی سوئدی در میان بخش بزرگی از دانش‌آموزان بلافاصله باعث تولد لهجه این زبان شد. در اصل، این دقیقاً سنتی نیست، بلکه برگرفته از رویکرد آکادمیک تر هنرستان به موسیقی است. نوازندگان آموزش دیده اند، نه نوازندگان ویولن – اگر این اصطلاح جرأت به کار بردن در این دوران هویت جنسیتی را داشته باشد.

این واقعیت که زمانه تغییر می کند و موسیقی به دنبال آنها می آید جای بحث و تأسف نیست، اما به نظر می رسد چارچوب مرجع مشترک آموزش، بیان های شخصی را تار می کند. تا حدودی صریح بگویم، همه آنها کم و بیش یکسان به نظر می رسند. این گویش را می توان «فولکونی» نامید. شما می توانید آن را به خصوص با نوازندگان ویولن بشنوید.

همه این ملاحظات به Trio Ged و به ویژه به نوازنده اصلی ویولن ملودیک، تازه از “Folkekons” منتهی می شود. ممکن است از بسیاری از یک نوازنده جوان خواسته شود که به یک بیانیه شخصی متمایز دست یابد، اما این باید هدف آنتون اسکوروپ مولر باشد – در غیر این صورت صلاحیت های عالی او ناگفته نماند.

طراوت و نوسان به بهترین وجه زمانی که سرعت افزایش می یابد، بیان می شود، مانند “لباس های قدیمی” و “West County Lounge Band”. موسیقی آهسته نیز باید نوسان خود را داشته باشد و می تواند به گونه ای به نظر برسد که گویی طراوت نسیم استودیو در بدن نوازندگان در آهنگ های آرام تر نشسته است. Trio Ged احتمالا بهترین تجربه زنده روی صحنه است.

ترکیبات کاملاً توانا هستند – اگر فرض شود که گویش عامیانه در اینجا نیز به درجات مختلفی بیان می شود. آخرین اما نه کم‌اهمیت، آهنگ خوش آهنگ “Havestykket” و “Gamle klæder” با رقص شاد به خوبی در کانال‌های گوش فعلی جای گرفته‌اند. تنظیم های متناوب با درج های گیتار و پیانو یک عنصر خوب اما ضروری در این موسیقی صرفاً دستگاهی است.

شاید جالب باشد اگر اجرای آتی Trio Ged به صورت زنده ضبط شود و اجازه داده شود که سستی بر کمال غلبه کند.

(1) فیس بوک



دیدگاهتان را بنویسید