رویای مبارک 9 مه 1936 – 17 ژوئیه 2024 | rootszone.dk


مرحوم شاد تروم یکی از چهره های کلیدی در گسترش موسیقی محلی در ایالات متحده بود. او در نیویورک متولد شد و در سال 1963 با پیت سیگر آشنا شد و به طور خاص مجذوب نوازندگی بانجو او شد و خودش شروع به نواختن بانجو و گیتار کرد.

میدان واشنگتن و کلوپ‌های موسیقی محلی گرینویچ ویلج نیویورک در اوایل دهه 1960 محل ملاقات مردم از همه نوع بود، و اینجا Happy Traum با باب دیلن، مایک سیگر، تام پیلی، اریک ویزبرگ، جان هرالد و بسیاری دیگر ملاقات کرد. دیگران.

تروم در صورت های فلکی مختلف بازی می کرد، اما زمانی که خانواده در سال 1967 به ووداستاک نقل مکان کردند، عمدتاً دونوازی او با برادرش آرتی تروم بود که نامی برای خود دست و پا کرد. آنها یک قرارداد ضبط کردند و چندین آلبوم منتشر کردند، و برادران تبدیل به نقطه تجمعی برای محیط جدید نوازندگانی شدند که در وودستاک مستقر شدند.

همکاری سست آنها منجر به پروژه Revue Mountains Woodstock با بیل کیت، جیم رونی، جان هرالد، جان سباستین، لری کمپبل و پت الجر شد، که اولین آلبوم آنها، Mud Acres، Music Among Friends (1972) پرفروش شد. خوشبختانه این پروژه از دانمارک بازدید کرد و کنسرت های افسانه ای را اجرا کرد. تعدادی از این نوازندگان از آن زمان در زمینه های دیگر در دانمارک اجرا کرده اند – از جمله جشنواره Tønder. چندین آلبوم دیگر با گروه منحل شده دوستان وجود داشت. قبل از آن، باب دیلن در سال 1971 با تروم تماس گرفت تا او را در برخی از قطعات ضبط شده همراهی کند که در “Greatest Hits, vol II” ظاهر شد.

اما به عنوان کارگردان و مدیر انتشارات بود که تروم شاد نام او را در ذهن بسیاری از نوازندگان تثبیت کرد. ابتدا در سال 1967 کتاب «سبک های انگشت برداری برای گیتار» را منتشر کرد و به همراه همسرش شروع به انتشار مطالب آموزشی بیشتری در مورد سازها، سبک ها و تکنیک های مختلف کرد.

مدت‌ها قبل از اینترنت، یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری نواختن موسیقی root محدود به کتاب و ویدیو بود. انتشارات او “نوارهای خانگی” موفقیت بزرگی بود و تعداد بیشماری از نوازندگان فولکلور در سرتاسر جهان به لطف تروم نواختن را آموختند و مدارس و کتابخانه ها هنوز حاوی مطالب Homespun هستند. Happy، که نام اصلی او هری بود، از آن زمان در تعدادی از پروژه های موسیقی دیگری شرکت داشته است و آخرین آلبوم انفرادی خود را با نام وجود دارد یک سمت روشن در جایی منتشر کرده است. https://www.happytraum.com/ https://www.homespun.com/



دیدگاهتان را بنویسید