CD: Phønix: “The Island of Nadeland” | rootszone.dk


از آنجایی که کوارتت Phønix با اولین آلبوم خود در سال 1995 مانند پرنده اسطوره ای از خاکستر بیرون آمد، آنها ما را با کمتر از 10 آلبوم سرگرم کردند. اکنون آنها به رتبه 11 رسیده اند و چند تک آهنگ را در بهار و اوایل تابستان به عنوان تقویت کننده منتشر کردند. فول آلبوم “Nådelands Ø” که آنها تحت “Musik over OPrestø Fjord” منتشر کردند، اکنون در دسترس است.

آنها در آرشیو غنی ضبط‌های عکاسی آهنگ‌های محلی Dansk Folkemindesamling بوده‌اند و تعدادی از آنها را برای تفسیر مجدد در این نسخه جدید انتخاب کرده‌اند. بنابراین آنها به ترانه های محلی، نقطه عزیمت اصلی خود باز می گردند.

هنرمند گوژنگ چینی سانگکا، که Phønix حدود 10 سال با او همکاری کرده است، به عنوان مهمان در آلبوم حضور پیدا می کند. این یک ادویه اضافی جالب اضافه می کند بدون اینکه از بیان خاص کوارتت کم کند.

آهنگ‌های قدیمی با ملودی‌های کاملاً یا جزئی تازه‌ایجاد شده و میان‌آهنگ‌های ساز در هماهنگی خوبی با سنت تفسیر می‌شوند، همان‌طور که فضا به چندین قطعه صرفاً دستگاهی جسپر وینتر داده می‌شود. نتیجه یک تفسیر مدرن ظریف و محترمانه از مواد قدیمی است.

با شنیدن Phønix هرگز نمی توانید اشتباه کنید. صدای کوارتت با کلارینت باس آنیا پرست تحت نوازندگی آکاردئون با کوک و بسیار ماهر جسپر وینتر و سازهای کوبه ای متنوع جسپر فالچ به عنوان پایه ای ریتمیک، بسته بندی موسیقایی مخصوصا شخصی از آوازهای مسحورکننده کارن موزس است. آخرین اما نه کم اهمیت، صدای او در ترانه های محلی مشهود است.

در طول سال‌ها، Phønix ترجیح داده است که بر بیان شخصی هماهنگ و هرگز مرتبط خود تأکید و اصلاح کند تا اینکه دور از آن آزمایش کند و در بدترین حالت حق خود را از کنترل خارج کند. از این بابت باید از آنها تقدیر کرد. بنابراین، با این انتشار، آنها جایگاه منحصر به فرد خود را در دنیای متنوع و رنگارنگ موسیقی محلی دانمارک تثبیت کردند. این مقامی است که کمتر کسی توانسته است به آن دست یابد.

“Nådelands Ø” را تقریبا می توان یک آلبوم سنتی Phønix نامید، و دلیلی برای اخم کردن در مورد آن وجود ندارد.




دیدگاهتان را بنویسید