#TF24 Live: Jon Muq: Visemøllen | rootszone.dk


یک نفس تازه از اوگاندا و یک متفکر و حرکت می کنند داستان زندگی که ما هر روز در دانمارک آن را نمی شنویم. جون موک، خواننده 31 ساله، تشویق پرشور حضار در فستیوال توندر جمعه شب را در Visemøllen پذیرفت.

بعد از اعداد گفت: “امیدوارم از آهنگ های من خوشتان بیاید.” نه تنها به این دلیل که موک صداقت خود را به عنوان یک نیروی محرکه در آهنگ هایش نشان می دهد.

اولین آلبوم موک “Flying away” به تازگی منتشر شده است، بنابراین در اینجا می توانید پیشرفت او را از طریق آهنگ ها بشنوید، پیشرفتی که او امشب نیز در Visemøllen ارائه کرد. حتی زمانی که هفت ساله بود، عاشق گروه برنج مدرسه در کشورش بود. با اینکه صدای بین بوق ها بی رحمانه بود، دوست داشت وسط ارکستر بنشیند. خیلی ها پرسیدند که پسر کوچک عجیب در میان نوازندگان برنج کمی بزرگتر چه می کند، اما او فقط ریتم و نت ها را جذب می کرد و به موسیقی علاقه نشان می داد.

45 قبیله و همین تعداد زبان در اوگاندا وجود دارد. زبان مادری موک لوگاندا بود، بنابراین او مجبور شد انگلیسی را در دوران رشد بیاموزد. و انگلیسی نیز زبان او شد زمانی که او شروع به خواندن کرد، که او دوست داشت بسیار و در انواع مکان های اطراف کامپالا انجام دهد.

او گفت: «برای بچه‌های خیابان آواز می‌خواندم، زیرا آنها همیشه علاقه داشتند و کاملاً آرام می‌نشستند و گوش می‌دادند. او با متواضعانه اضافه کرد، آنها کار دیگری نداشتند.

موک در طول تعطیلاتش نزد پسر عموی خود در کامپالا می ماند و در آنجا نظافت می کرد و کارهای دیگری برای کسب درآمد انجام می داد. اینجا برای اولین بار یک چیز فوق العاده کشف کرد، یعنی سی دی! این آهنگ شامل آهنگ معروف “We Are the World” از سال 1985 بود و اولین معرفی موک به موسیقی غربی بود.

او مدت زمان زیادی را صرف تمرین هارمونی های ظریف ضبط کرد و او را ترغیب به نوشتن آهنگ و یادگیری زبان انگلیسی کرد. کم کم آنقدر خوب شد که دوستی که موبایل داشت با او فیلم کوتاهی ضبط کرد و در یوتیوب گذاشت.

این فیلم توسط یک شرکت کروز نروژی مستقر در ایالات متحده دیده شد و آنها به او پیشنهاد کردند که در کشتی آنها بازی کند. موک فکر می کرد که کسی او را مسخره می کند و بنابراین در ابتدا به پرس و جو پاسخ نداد.

با این حال، شرکت حمل و نقل درخواست آنها را تکرار کرد و موک اکنون از آنها خواست تا ضبطی را ارسال کنند که نشان دهد کشتی او قرار است در آن بازی کند تا کاملاً مطمئن شود که آنها کلاهبردار نیستند.

فکر می‌کردم فیلمی را که فرستاده‌اند فتوشاپ کرده‌اند. همه چیز خیلی زیبا به نظر می رسید.» با این حال، خانواده اش به او هشدار دادند که این شغل را نپذیرد.

اما موک با خودش موافقت کرد که بالاخره این پیشنهاد آنقدر شانس بزرگی بود که او آماده بود جگرش را رها کند. بنابراین او یک خواننده و ترانه سرای حرفه ای شد و امروز در آستین، تگزاس زندگی می کند، اما زمان بیشتری را صرف سفر با گیتار خود می کند تا اینکه در خانه در آستین بماند.

اصیل ترین چیز در مورد آهنگ های موک بدون شک اشعار آن است که گواهی می دهد او چیزهای زیادی در ذهن خود دارد: تفاوت های فرهنگی، کودکی در فقر شدید و جاه طلبی بزرگ برای بهتر کردن جهان.

از لحاظ ملودیکی، تولید موک شاید آنقدر اصیل نباشد. این پاپ شایسته است، اما برخی از آهنگ ها به طور مثبت برجسته می شوند، به عنوان مثال. “پرواز دور از خانه”. تماشاگران در Visemøllen به وضوح از ظاهر دوست داشتنی Muq و توانایی او در گفتن داستان های هیجان انگیز و اغلب خنده دار متاثر شدند.



دیدگاهتان را بنویسید