#TF24 Live: گروه فولک بالتیکا، گنگار | rootszone.dk


در بهار جشنواره‌ای در دو طرف مرز آلمان به نام FolkBALTICA برگزار می‌شود، اما یک گروه بزرگ با همین نام نیز وجود دارد و به طور سنتی دو کنسرت در طول جشنواره Tønder اجرا می‌کنند. امسال کنسرت مدرسه به صبح پنج شنبه منتقل شد، جایی که حدود 5000 کودک از سراسر منطقه مرزی، علاوه بر کودکان لانگلند، در میان دیگران، برای کسب یک تجربه موسیقی عالی و دعوت برای شروع در مدرسه موسیقی محلی حاضر شدند. .

این گروه 35 نفره، تحت مدیریت ماهر و پرشور هارالد هاگارد نیز ناامید نشد. اگرچه هر ساله تغییرات زیادی در گروه بزرگ نوازندگی ایجاد می شود.

مثل همیشه، کنسرت بسیار متنوعی بود که در آن جا برای اجرای تک نوازی خواننده و ساز وجود داشت. همه چیز توسط ویولونیست هارالد هاگارد گره خورده بود، که با انرژی و به ظاهر خستگی ناپذیر می داند که چگونه نوازندگان جوان را با هم به بهترین شکل اجرا کند.

فکر نمی‌کنم هرگز نشنیده باشم که گروه بزرگی از تماشاگران دانمارکی در توندر با درایت فریاد بزنند “نروژ-نروژ-نروژ”، اما این اتفاق در طول کنسرت در Jamteltet، زمانی که گروه پنج‌گانه اسلو Gangar اجرا کرد، رخ داد. اینها هدبنگرها و فولکهای متال با نمایشی باورنکردنی از انرژی و قدرت بودند، بنابراین شاید حضور روی صحنه گروه چیزی باشد که بیشتر از خود موسیقی متوجه آن شده اید.

راک فولک با ویولن وحشی از ماتیاس ترول تردنز، یک ساکسیفونیست فوق العاده در شخص اسکار گودورین لیندبرگ وجود داشت. باس با قدرت زیادی توسط Jonas Thrana Jensen استفاده شد و ریچارد مکس گیتاریست کاملاً کم‌تجربه بود، فقط Henrik Dullum کاملاً آرام بود زیرا مجبور بود پشت درام‌های خود بنشیند!




دیدگاهتان را بنویسید