زنده: “De Fortabte” با “Aaben Dans” و Dreamers' Circus در Musicon, Hall 9, Roskilde | rootszone.dk


طراح از همان ابتدا روی نیکولای باسک و آکاردئون تنها او در سالن ریخته گری بتن خاکستری به طول 90 متر در Roskilde تمرکز کرد. به ظاهر تنها، اما در پس‌زمینه، در دوردست‌ها، آل کار با زیترش و رون تونسگارد سورنسن روی ویولن احساس می‌شد.

پنج رقصنده با استعداد از تئاتر منطقه‌ای Roskilde Aaben Dans بدن‌های سبک خود را با آهنگ‌های Dreamers' Circus می‌بافند و گهگاه به تماشاگران نزدیک می‌شوند. رقصندگان به طور متناوب یکدیگر را حمل می کنند، روی هم دراز می کشند و اهرام انسانی را در موقعیت هایی تشکیل می دهند که از ناامیدی، مرگ، شادی و جشن صحبت می کنند. یک مکان فروخته شده به تصاویری از طبیعت در حال تغییر جزایر فارو منتقل شد، که توسط یک سیستم نورپردازی عالی که توهم امواج با ارتفاع یک متر، طوفان و آب های خروشان را به طور متناوب تغییر می داد، پشتیبانی می شد. تماشاگران به طور کامل همراه بودند و سه بار به بازیگران تشویق کردند.

ایده این نمایش بیارنی سورنسن، مت کروزه و توماس آیزنهارت است. پنج رقصنده از Aaben Dans عبارتند از: Antoinette Helbing، Alwilda Faber Streim، Jan Vesala، Ole Birger Hansen و Ruth Rebecca Hansen. جاه طلبی آنها ایجاد یک هنر پرفورمنس زیبایی شناختی متقاطع و خلاقانه با بدنه در مرکز است و کاملاً موفق می شوند.

موسیقی توسط Dreamers' Cirkus ساخته شده است تا با حرکات رقصندگان مطابقت داشته باشد. با این حال، در همین حین، نت‌های کلاسیک نیز به درون اثر می‌آیند، مانند شوبرت که رقصندگان نشانه صلح و شادی هستند. اگر طوفان خشمگین شود و امواج بلند شوند، Rune Tonsgaard Sørensen درام باس را بیرون می‌آورد و Ale Carr به‌طور مؤثر و شدید چیزی را مدیریت می‌کند که شبیه یک کانتل کوچک در منظره‌ای جهنمی است.

اگر می‌خواهید بلیط «De Fortabte» را تهیه کنید، باید سریع عمل کنید. در زمان نگارش این مقاله، در واقع فقط بلیط های روز شنبه، 21 سپتامبر موجود است. هشت نمایش باقی مانده در حال حاضر فروخته شده است. بنابراین حتی اگر تیم پشت سر “دی فورتابته” که در مجموع حدود 15 نفر دارد، برنامه‌ای برای ادامه پس از 28 سپتامبر نداشته باشد، باید امیدوار بود که آنها همچنان متقاعد شوند.

در هر صورت عالیه آماده‌سازی کامل است و ایده‌ها به مدت چهار سال روی تخته طراحی قرار دارند. در سه هفته گذشته، رقصندگان و نوازندگان به شدت تمرین کرده اند تا همه چیز را مطابقت دهند. عنوان “گمشدگان” ممکن است بسیاری از رویدادهای جاری را در قالب جنگ و بلایای طبیعی به ذهن متبادر کند. اما نمایش در سالن 9، سالن بزرگ بتنی در شهر جدید روسکیلد، در جنوب ایستگاه، بر اساس نویسنده فارویی ویلیام هاینسن (1900 – 1991) و رمان او De Fortabte Spilemænd (1950) است. افراد پشت سر «د فورتابته» این اجرا را روایتی شاعرانه و خشن از یک جامعه جزیره ای منزوی توصیف می کنند. جایی است که در امواج کف آلود اراده ها، امیال و آرزوها به هم می خورند. هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، اما حتی زمانی که انسان و طبیعت وحشیانه ترین جنبه خود را نشان می دهند، معلوم می شود که ما به هم متصل هستیم

سیرک رویاپردازان به سختی نیاز به معرفی دقیق در اینجا در rootszone.dk دارد. این سه نفر توسط دوستداران موسیقی محلی – همچنین در خارج از مرزهای دانمارک – شناخته شده و مورد علاقه است. همه چیز اواخر یک شب در سال 2009 شروع شد، زمانی که نیکولای بوسک در یک میخانه در مرکز کپنهاگ را باز کرد و صدای دو نفر دیگر را شنید که ویولن و لیمو می نوازند. او به سرعت پیانویی را در گوشه ای دید و مشخص بود که هر سه به خوبی با هم تکان می خورند. اکنون، 15 سال بعد، این سه نفر در تور دانمارک، اسکاندیناوی، اروپا، ژاپن، استرالیا و آمریکای شمالی هستند – و بنابراین تا پایان سپتامبر می‌توانند در نزدیکی Dyrskuepladsen در Roskilde پیدا شوند. این ترکیبی عالی از بتن خاکستری، مناظر فاروئی، رقص انعطاف پذیر و زنگ های زیبا بود. من همچنین به اندازه کافی خوش شانس بودم که Ale Carr را به همراه پدرش Laif Carr در اوایل ماه اوت در Musik بر فراز Præstø Fjord شنیدم.

عکس ها: Lærke Posselt، Musicon



دیدگاهتان را بنویسید