CD: Flach/Østerby: “Out of my hands” | rootszone.dk


این آلبوم جدید از Henriette Flach (کلید چنگ و ویولن) و Anna Østerby (آکاردئون) یک ملودی شاعرانه ناب و الهام بخش است. در زمان نگارش این مقاله، اولین سی دی مشترک آنها به نام “Out of My Hand” در استکهلم در روز جمعه، 20 سپتامبر منتشر خواهد شد و شامل 12 آهنگ خودنویس و ساز است. صداهای بسیار رویایی که افکار، خاطرات و حالات را تحریک می کند.

در سال 2022، فلاچ اولین آلبوم خود را با نام خودش منتشر کرد. “Skyklokke” نام بود، و در اینجا نیز Østerby نقش بازی کرد. هنریت فلاخ 27 ساله است و در استکهلم زندگی می کند، که گردش در سوئد را توضیح می دهد. او جوایز متعددی دریافت کرده و در پروژه های موسیقی اسکاندیناوی مانند Tailcoat، Penny Pascal و Mynsterland شرکت کرده است.

آنا اوستربی با وجود سن کم خود یک کهنه کار موسیقی است. در سال 2015، زمانی که هنوز در مدرسه موسیقی Nestved نزد جوتا برناک نوازنده ارگ ​​بود، بورسیه یادبود افتخاری دریافت کرد. او همچنین ترومپت و پیانو می نوازد و دروس موسیقی کلاسیک را می توان به وضوح شنید.

لحن شمالی و روشن در آلبوم جدید Flach و Østerby رایج است. عناوینی مانند «Ude af Mine Händer»، «Til dig»، «Fodfæste» و «Hymn to October» از احساسات پشت نت ها خبر می دهند. آهنگ‌ها به صورت غزلی همراه با برخی از تصورات پشت موسیقی ارائه می‌شوند: درباره غم و اندوه، در مورد ناامیدی و در مورد مهلت‌جویی در دنیایی که رنگ‌ها تهدید به ناپدید شدن هستند.

یکی از اعداد واقعیت غیرواقعی نام دارد. آهنگسازان می‌گویند شب‌هایی وجود دارد که در تاریکی ناپدید می‌شویم تا دوباره به واقعیت‌های غیرواقعی برگردیم. تصویر روی جلد این نکته را نشان می‌دهد: در اینجا دو پیکره زن تار را می‌بینیم که در چیزی شبیه مه سوسوزن ایستاده‌اند.

هیچ کدام از قطعات قابل خواندن نیستند و نباید باشند. تعامل مجازی تداعی ها و رویاها را به حرکت در می آورد. Flach و Østerby کاملاً متعلق به خودشان هستند، اما از سنتی پیروی می کنند که ما همچنین از سیرک Dreamers، از Hartwin DHoore بلژیکی و از دانمارکی Andreas Tophøj و Rune Barslund می شناسیم. همانطور که در مورد «Skyklokke» (2022)، سنت ویولن سوئدی نیز انکار نشده است.

آهنگ های مورد علاقه من در “Ude af mine händer” تیتراژ آن است. همچنین «سرود اکتبر» و پایانی «فرا میگ». با این حال، جدا کردن تک تک قطعات دشوار است، زیرا کل اثر به خوبی در کنار هم قرار می گیرد و باید بدون وقفه نواخته شود.



دیدگاهتان را بنویسید