#TF24: زنده: جیک وادلند: | rootszone.dk


صحبت های زیادی در اطراف میزها، غرفه های غذا و چادرها در مورد جیک وادلند و نوازندگان خارق العاده او در زمینه بلوگراس در جشنواره Tønder وجود داشت. این در مورد تسلط فوق‌العاده آنها بر ساز، سخنرانی‌های سریع وادلند، روشی که موهای وز الویس خود را جلوی تماشاگران شانه می‌کرد، سن کم او – او فقط 20 سال دارد – گروهش The Sturgeon River Boys، نوازنده فوق‌العاده بانجو جوئل بود. Rohs و گیتاریست به همان اندازه با استعداد جکسون لالوند.

بعدازظهر چهارشنبه در سالن کوچک بولرو، که “فقط” 500 نفر را در خود جای می دهد، به اندازه کافی خوش شانس بودم که نزدیک صحنه نشستم، بنابراین دید واضحی از هر دو لباس دهه 1950 گروه داشتم، در حالی که او بدون هیچ تلاشی در امان بود. بانجو پنج سیمی خود را بالا و پایین – در حالی که می نواخت – و با هارمونی محکم سه نفره اطراف همان میکروفون کوک کرد.

این سه نفر در واقع یک کوارتت هستند، اما Vaadeland ادعا می کند که نوازنده باس زمانی که مجبور شد یک سوراخ از پایین به بالا کند، دستش شکست. بنابراین او را برای مدتی از بازی خارج کردند. با این حال، در پایان کنسرت، ظاهر ناگهانی یک نوازنده باس دوم به کار گرفته شد، و همچنین جوئل راس، نوازنده بانجو، گاهی اوقات نت های عمیق را مدیریت می کرد.

نام Vaadeland شکل های مختلفی از تلفظ را به وجود آورده است. اما وقتی خانواده جیک چندین نسل پیش از نروژ به کانادا آمدند، جایی که او اکنون در ساسکاچوان زندگی می‌کند، میزبان احتمالاً وقتی aa را به عنوان å تلفظ می‌کند، چیزی درست دریافت کرده است.

جیک وادلند دو آلبوم و تعداد زیادی تک‌آهنگ دارد و ما قطعاتی از کل تولید داریم. او خود به گیتاریست و ماندولینیست لستر فلت (1914-1979) به عنوان الگوی بزرگ خود اشاره می کند. همکاری افسانه‌ای او با نوازنده بانجو ارل اسکراگز (1924 – 2012) زمانی که Vaadeland و Sturgeon River Boys آهنگ‌هایی مانند “More and More” از آخرین آلبوم “Retro Man” (2024) یا “Everybody but Me” را اجرا می‌کنند به یاد می‌آید. از آلبوم 2022 به همین نام.

Vaadeland تمام آهنگ ها را خودش می نویسد. او در مصاحبه ای گفت که به عنوان یک کودک سه ساله در خانه در اتاق نشیمن خانه دوران کودکی خود به اجرای کلاسیک جانی کش “I Walk the Line” پرداخته است و الهام از Cash نیز مشهود است.

این گروه دوست دارد با سبک راکابیلی تمام شده، با مقدمه‌های پرمخاطب و سریع، با لباس‌های غیرمعمول خود مخاطب را اذیت کند و خاطرات زمانی را زنده کند که بادی هالی و الویس زنده در میان برخی از ما راه می‌رفتند یا با «تبلیغات جعلی» درج شده بود. برای کوکای رژیمی. جای تعجب نیست که گروه فقط دو روز در Tønder بود. آنها تقاضای زیادی دارند و مجبور شدند به تعدادی کنسرت در انگلیس، هلند، ایالات متحده آمریکا بروند.



دیدگاهتان را بنویسید