درگذشت: کریس کریستوفرسون 1936-2024 | rootszone.dk


اتفاقاً من به تازگی به اکثر دیسکوگرافی های گسترده KK گوش داده بودم که خبر مرگ او رسید. قصد من این بود که مجموعه رکوردهای خود را اقتباس کنم، و چندین نسخه از انتشارات بعدی او مهمتر از رضایت دادن به یک “بزرگترین موفقیت” LP نیستند.

با این حال، “به من کمک کن تا آن را در طول شب انجام دهم”، “من و بابی مک گی”، “دوست داشتن او آسانتر بود”، “صبح یکشنبه پایین می آید”، “افسانه زنده”، “گیرنده”، “برای شکست دادن شیطان” هرگز برای این موضوع از مجموعه یا ذهن من ناپدید می شوند.

ترانه سرا رفته است، اما ترانه هایی که او برای ما به جا گذاشته است. و آن آهنگ‌های معروف کلاسیک هستند – یا در نسخه او یا (اغلب) در نسخه‌های دیگران. آواز خودش در بهترین حالت است. وقتی او در حال تلاوت است، تقریباً شنیدنی‌تر است و آخرین حضور او در خاک دانمارک در Kongens Have در سال 2017 و جشنواره هارتلند 2019 نیز بیشتر تلاوت بود تا آواز خواندن، زیرا صدای آواز او قدرت زیادی نداشت.

از طرف دیگر آهنگ های او تقریباً رشد کرده است. آنها آن صداقت و قدرتی را دارند که موسیقی کانتری می تواند هرازگاهی انجام دهد. اشعار او نه تنها حاوی شعر خوب و مضامین کلی، احساسات و حالات بود، بلکه مملو از تجربیات زندگی‌نامه‌ای و افراد زنده‌ای بود که به نظر می‌رسد می‌شناسیم و با آنها ارتباط داریم.

دوران جوانی کریس کریستوفرسون به عنوان بخشی از ترکیبی از ترانه سراها و خوانندگان فقیر با ویلی نلسون، راجر میلر، ویلون جنینگز و بقیه جنبش قانون شکن در تلاش برای تثبیت خود به عنوان ترانه سرا به خوبی مستند شده است. از آن زمان، محتوای معتبر بسیاری از آهنگ‌های او هم توسط خودش و هم توسط سایر مشارکت‌کنندگان تأیید شده است. تصادفی نیست که جان موگنسن یک تله در KK کشف کرد. و دو آهنگ او را به «Søndag Morgen» و «Carsten Levin» ترجمه کرد.

ما توانستیم نحوه تبدیل شدن او به یک سوپراستار را در نشویل و سایر نقاط جهان پیگیری کنیم. مشارکت او در فیلم The Highwaymen e.g. جلوه ای از موقعیت جدید او بود. علاوه بر این، او همچنین با حرفه بازیگری موفق خود به یک ستاره در هالیوود تبدیل شد. ایفای نقش در فیلم های پرفروشی مانند A Star Is Born و Convoy او را به یک شهرت تبدیل کرد. من شخصاً نقش‌های او را در فیلم‌های کمتر شناخته شده‌ای مانند «پت گرت و بیلی بچه» یا به‌ویژه در نئو وسترن «ستاره تنها» ترجیح می‌دهم. Lone Star نام ایالت زادگاه KK در ایالات متحده، تگزاس است، و با وضعیت ستاره ای که او توانسته تجربه کند، باید فرض کرد که این ستاره تنها اکنون کمی درخشان تر خواهد بود.

ترانه سرا، شاعر و انسانی کاملاً بی نظیر در سن 88 سالگی درگذشت. اما آهنگ های او ماندگار خواهند بود. در آرامش باش KK.



دیدگاهتان را بنویسید