جشنواره Halkær درست در اطراف rootszone.dk است


در چند روز دیگر، مرکز غذایی و فرهنگی Halkær Kro که به تازگی بازسازی شده است، بار دیگر یک آخر هفته طولانی را با موسیقی فوق العاده، غذاها و نوشیدنی های خوشمزه، مناظر زیبا و فعالیت های فراوان ارائه خواهد کرد. از 6 تا 9 ژوئن در استیج های موسیقی جدید و محیطی جدید در فضای باز برگزار می شود.

طبق معمول، جشنواره با دو کنسرت بسیار متفاوت در کلیسای Ejdrup در عصر پنجشنبه 6.6 آغاز می شود. در ساعت 19:30 Mikael K. به صورت انفرادی می‌نوازد، سپس Spöket i Köket let loose، دانمارکی/سوئدی/بلژیکی “فولک فیوژن گروه بزرگ”. (عکس بالا) بعدها، ینس و بازیکنان گمشده در Krostuen بازی می کنند. سپس مهمانی شروع می شود.

مایکل ک

7 ژوئن (همچنین) نوعی آتش بازی در جشنواره موسیقی محلی خواهد بود. این سه گروه در مجموع از 24 نوازنده تشکیل شده‌اند، زیرا این شب دوباره Spöket i Köket، Tone of Voice Orchestra و Mikael K & Landstrygerne را ارائه می‌کند. این آغاز یک شب فوق العاده متنوع و زیبا است.

Spöket i Köket همه چیز را از جمله کانادایی، فرانسوی، ایرلندی، اسکاتلندی، بریتانیایی، دانمارکی، سوئدی، لهستانی، والس و بالکان ارائه می دهد. این گروه اخیراً در یک بررسی به‌عنوان پایه اصلی صحنه موسیقی اسکاندیناوی و “یک صدای ناهنجار کوچک از موسیقی محلی بومی در قالب گروه بزرگ” توصیف شده است. آنها 10 نوازنده (m/f) بر روی 20 ساز و به چهار زبان هستند که همان منتقد آنها را “یک گروه فولکلوریک لانژ/راو و تنها در نوع خود” می نامد.

10 نوازنده از هر دو جنس نیز در ارکستر «لحن صدا» حضور دارند. این گروه به رهبری فردریک لاندین و ترینلیز ورینگ، ریشه های اسکاندیناویایی خود را با الهاماتی از مثلاً ترکیب می کند. گروه های آواز اروپای شرقی، موسیقی محلی اسکاندیناوی، آمریکاییانا، جاز، فولک جهانی، مستقل – بله، این دیگ ذوب ناب موسیقی با سازهای متعدد و صدای زنانه در هماهنگی کامل است.

لحن ارکستر صدا.

خواننده، ترانه سرا، شاعر میکائیل ک. ترانه هایی ملودیک درباره سرنوشت های روزمره می نویسد و آن ها را (چنان که سال هاست شناخته شده است) با اعصاب و حضور فراوان می خواند. سال گذشته او آلبوم تحسین شده Stille Uro را منتشر کرد که هفتمین آلبوم از این مجموعه است و در طول سال ها جوایز خوبی دریافت کرده است. او با لندسترایگرن که گست وینسنت در کیبورد است، لیو وستر لارسن، ویولن/ویولا و گروه کر، و آنتون جوس هجل در باس زهی/کنترباس/ترمین می نوازد. Johs و Liv Vester نیز در Klondyke نقش داشتند که Mikael K پشت سر آن بود.

در روز شنبه با “ویولن محلی” فنلاندی از Järvelän/Kaustinen، یعنی JPP، که از اولین حضور خود در سال 1982 (!) با موسیقی خوش صدای خود در تمام قاره های جهان تور و نواختند برگزار می شود. در ابتدا، 42 سال پیش، آنها گروهی از پسران جوان 17 تا 25 ساله بودند و با صدای خود با لحن فنلاندی غیرقابل انکار تحت تأثیر قرار گرفتند. صدا و سبک JPP هنوز هیجان انگیز است و با همان شور و شوق پخش می شود.

لحن ارکستر صدا.

موسیقی ایرلندی توسط Leonard Barry Trio اجرا می شود که شامل Shami O'Dowd با آواز، گیتار و بوزوکی و کمانچه نواز Andy Morrow است. بری یکی از بهترین پیپرهای uilleann است و آلبوم “Litoral” را در ژانویه منتشر کرد. او و این سه نفر در فستیوال امسال Celtic Connections در گلاسکو، آن را در خانه ای فروخته شده بازی کردند. این توسط مایکل مک گلدریک (همه جا حاضر) و تعدادی از نوازندگان عالی از م. هر دو گروه و درویش اجرا می کنند. گروه Bothy پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود در Celtic Connections بازگشتند و قرار بود در جشنواره Tønder بازی کنند. به دلیل بیماری، گروهی که وجود دارد، متاسفانه مجبور شد کنسرت های خود را تا پایان سال 2024 لغو کند.

سگ‌های نابینای قدیمی اسکاتلندی سال‌هاست که در لبه موسیقی محلی اسکاتلند بوده‌اند. OBD، همانطور که خود را نیز می نامند، ریشه در خاک موسیقی اسکاتلند و سلتیک دارد و گذشته است

30 سال (با اندکی تغییر اعضای) نیز ریشه با راک، رگی، بلوز و جاز را در هم آمیخته است. آنها در تور دانمارک هستند و خوشبختانه در جشنواره Halkær نیز حضور داشتند. آنها هنوز پر انرژی هستند و قلب گروه برای سنت های وطنی که در سراسر جهان به اشتراک گذاشته اند، سخت می تپد.

در طول روز فعالیت های زیادی برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد، از جمله قایق رانی و کایاک سواری، دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی، مدرسه سیرک برای کارگاه زباله با سیرک پرواز چمدان، بلبل سواری در نیمه شب، مزه کردن ویسکی، انتشار دو آبجو جدید و غذای خوشمزه در مسافرخانه.

یکشنبه صبح موسیقی با همان سه گروه موسیقی شنبه شب پخش می شود.



دیدگاهتان را بنویسید