نام های جوان، کهنه سرباز، گروه کر، گروه ویژه، کنسرت مدرسه با گلدیموند و بیشتر | rootszone.dk


سپس به سراغ نام های دانمارکی می رویم. آیا هاسگارد می آید؟ بله حتما. او تقریباً هر سال در جشنواره Tønder شرکت می کرد و برای پنجاهمین سالگرد خود نوشت. و وقتی نیلز هاسگارد به مناسبت 50 سالگی جشنواره تبریک می گوید، البته بقیه ما هم یک تبریک بزرگ می گوییم. یک هفته پس از TF، این هنرمند بزرگ 80 ساله می شود و اغراق نیست اگر بگوییم که او نیز مانند دیلن، از اوایل دهه 1970 در یک “تور بی پایان” بوده است. هر زمستان و بهار او در یک تور چهار ماهه است. امسال این نمایش “Oh Boomer” نام داشت و طبق معمول به 57 کنسرت فروخته شده با پیانیست مارتین شاک تبدیل شد که فضایی برای بداهه نوازی داشت. به هر حال، این یک کالای اصلی معمولی است و مخاطبان هنوز برای شنیدن وضعیت واقعی در پادشاهی دانمارک و در سراسر جهان صف می کشند.

نیلز هاسگارد

جاستین بوسین

حالا به دو تن از نوازندگان جوان دانمارکی. اول، جاستین بوسن 29 ساله، که با آکاردئون و آواز سوپرانوی واضح، جهان منحصر به فرد خود را با عشق آشکار به موسیقی و صدای اسکاندیناوی و همچنین شیفتگی شدید به آوور و کیت بوش خلق می کند. جاستین بوسن با ساز اصلی خود، آکاردئون، حضور یک راوی، اشعار اصلی و دنیای صوتی بسیار خاصی دارد. بسیاری او را از گروه Mynsterland، که چندین EP منتشر کرد، و از دوتایی Justine Boesen و Mathæus Bech، که LP “Smukke Nat” را در سال 2020 منتشر کرد، می شناسند. او با Det Danske Drengekor و FolkBALTICA Ensemble کار کرده است، که همچنین در حال بازگشت است. TF2024. جاستین بوسن در سال 2023 عنوان جشنواره FolkBALTICA را بر عهده داشت. او سه تک آهنگ به نام خودش منتشر کرده و از کنسرواتوار موسیقی دانمارک جنوبی فارغ التحصیل شده است.

سیلفیدها

و سپس به سیلفید. لحن عامیانه اسکاندیناوی از صدای هلن دورته تونگلوند و چنگ سلتیک سرچشمه می گیرد. از مدارهای الکترونیکی پیچیده فراتر رفته و تبدیل به حلقه، اتمسفر و ضربات می شود. Tungelund در مقابل گروه موسیقی محلی Sylfide است که در سال 2022 دو تندیس را در Danish Music Awards Roots به عنوان «نام جدید سال از ریشه دانمارکی» و «آهنگ سال از ریشه دانمارکی» به خانه برد. علاوه بر آواز هلن تونگلوند/چنگ سلتیک، سیلفید متشکل از جاناتان فیورد، پیانو/سینت، یوناس کلاوزن،/ویولن و امیل نیلسن/باس است. موسیقی سیلفید شامل موسیقی محلی اسکاندیناوی است، اما مطابق با بیان الکترونیکی، اشعار معاصر هستند و موضوعات بزرگ و کوچک را لمس می کنند، مانند اقلیم، فمینیسم و ​​تفرقه در جامعه ما. به این ترتیب، سیلفید کنشگری مدرن را با ریشه های عمیق موسیقی فولک ترکیب می کند.

همانطور که روز گذشته در اینجا در rootszone.dk ذکر شد، خواننده/ترانه سرای تحسین شده گلدیموند (مستعار Asger Nordtorp Pedersen) با گروه خود برای کنسرت مدرسه امسال در صبح پنج شنبه به فضای باز خواهد رفت، تنها حضور او در طول جشنواره. گروه فولک بالتیکا تقریبا 50 نوازنده جوان دانمارکی و آلمانی به سرپرستی هارالد هاگارد نیز در کنسرت مدرسه و کنسرت دیگری نواختند. هدف folkBaltica توسعه استعدادهای جوان و همچنین حفظ و تجدید سنت های موسیقی محلی در این کشور مرزی است. جشنواره Tønder فعالانه از استخر استعداد و زنجیره غذایی در محیط موسیقی محلی پشتیبانی می کند. (عکس بالا)

برای ART OF JOY IN CHOIR به یک سنت تبدیل شده است که در آخرین روز جشنواره Tønder، امسال در روز شنبه، برای آهنگ صبحگاهی پخش شود. این به معنای آواز خواندن همراه با تماشاگران بر اساس طبیعت و فرهنگ منطقه دریای وادن و همچنین سرودها و آهنگ های دانمارکی است. و به مناسبت پنجاهمین سالگرد جشنواره Tønder بسیار خاص خواهد بود، بنابراین رپرتوار همچنین آهنگ های نمادینی از تاریخ جشنواره را ارائه می دهد.

البته TF2024 کنسرت‌هایی با نام‌های دانمارکی و اسکاندیناویایی در ابتکار صنعت Folk Spot، کنسرت‌های ترانه‌سرا با حلقه محبوب زنان و حلقه آقایان، مصاحبه‌های موسیقی و گفتگو با هنریک کوئیچ و کلاوس لینگگارد، گافا تاکس و جیدسکی ستکیستن ارائه می‌دهد. و آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت، در کنسرت بزرگ سالگرد در شاترا 1. ما به آن باز خواهیم گشت.



دیدگاهتان را بنویسید