ماشین کنترل از راه دور خود را بسازید: راهنمای کامل DIY


ماشین‌های RC برای چندین دهه یک اسباب‌بازی محبوب بوده‌اند و سرگرمی بی‌پایانی را برای افراد در هر سنی فراهم می‌کنند. با این حال، خودروهای RC خریداری شده در فروشگاه می توانند گران باشند. با ساختن ماشین کنترل از راه دور خود از ابتدا، می توانید ضمن یادگیری مهارت های جدید و ایجاد یک خلاقیت واقعاً منحصر به فرد، در پول خود صرفه جویی کنید.

انتخاب شاسی و موتور

پایه و اساس هر ماشین RC شاسی است – چارچوبی که همه اجزا را در کنار هم نگه می دارد. برای ساخت DIY، بهتر است با یک شاسی آماده شروع کنید که نقاط نصب چرخ ها، موتورها و وسایل الکترونیکی را فراهم می کند. برخی از گزینه های خوب برای مبتدیان عبارتند از:

خدایان شاسی بلند

شاسی بوژی سبک وزن است و هندلینگ عالی را برای استفاده در جاده و خارج از جاده ارائه می دهد. آنها دارای سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ برای سواری نرم هستند. یک شاسی حشره دار پلاستیکی را می توان با قیمتی در حدود 20 دلار پیدا کرد.

شاسی کامیون

شاسی کامیون ها سفت تر از کالسکه ها هستند و به جای تعلیق مستقل، دارای محورهای محکم جلو و عقب هستند. آنها برای سوارکاری و غلبه بر زمین های ناهموار مناسب هستند. انتظار می رود برای یک شاسی پلاستیکی استاندارد 25 تا 30 دلار بپردازید. هنگامی که شاسی خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب موتورها می رسد. دو نوع اصلی:

موتورهای براشلس

موتورهای براشلس قدرتمندتر و کارآمدتر از موتورهای برس دار هستند و سرعت و زمان کار بهتری را ارائه می دهند. با این حال، آنها به یک کنترل کننده سرعت الکترونیکی (ESC) نیاز دارند که قادر به کار با موتورهای بدون جاروبک باشد. انتظار پرداخت 25 تا 30 دلار برای هر موتور را دارید.

موتورهای مات

موتورهای براش ساده تر و ارزان تر از موتورهای براشلس هستند و هر کدام حدود 15 تا 20 دلار هستند. اما قدرت کمتری دارند و برس هایی دارند که به مرور زمان فرسوده می شوند. موتورهای مات با اکثر ESC های اصلی کار می کنند. برای یک ماشین برقی RC مبتدی، توصیه می کنم از یک شاسی پلاستیکی باگی یا کامیون شروع کنید و آن را با دو موتور مات سایز 550 جفت کنید، یکی برای هر یک از چرخ های عقب. این هزینه ها را معقول نگه می دارد و در عین حال به شما امکان می دهد تکنیک های مدیریت و کنترل را بیاموزید.

طراحی و نصب لوازم الکترونیکی

اکنون زمان آن است که مغزهای عملیات را اضافه کنیم – تنظیم کننده های سرعت الکترونیکی و گیرنده ای که به راننده اجازه می دهد موتورها را از راه دور کنترل کند. در اینجا مولفه های کلیدی وجود دارد:

کنترل الکترونیکی سرعت (ESC)

ESC سرعت و جهت موتور را کنترل می کند. بین گیرنده، باتری و موتورها وصل می شود. موتورهای پایه ESC هر کدام حدود 15 دلار شروع می شوند.

گیرنده

گیرنده سیگنال های فرستنده را تفسیر می کند و دستورالعمل ها را به ESC ارسال می کند. یکی را انتخاب کنید که با فرکانس فرستنده شما سازگار باشد (2.4 گیگاهرتز توصیه می شود). بودجه 20-30 دلار

سروو (اختیاری)

سرووها سطوح کنترلی مانند فرمان را حرکت می دهند. اکثر خودروهای ساده RC فقط به سرووهای فرمان جلو نیاز دارند. سرووهای فلزی ضد آب هر کدام از 5 دلار شروع می شوند.

باتری و شارژر

برای یک ماشین برقی مبتدی RC، باتری لیتیوم پلیمری 1500 میلی آمپر ساعتی 2S 7.4 ولتی (LiPo) نسبت قدرت به وزن خوبی را ارائه می دهد. 15-20 دلار خرج کنید. همچنین یک شارژر متعادل با قیمت 20-30 دلار بخرید. با استفاده از نوار فوم دو طرفه یا Velcro، تمام وسایل الکترونیکی را با دقت روی شاسی محکم کنید. آنتن گیرنده باید مستقیماً از بدنه به سمت بالا کشیده شود. ESC را با توجه به علامت های قطبی به موتورها، گیرنده و باتری وصل کنید. لوله هیت سینک برای پوشاندن اتصالات لحیم کاری استفاده می شود.

پرورش اندام

برای تکمیل پوسته محافظ ماشین کنترل از راه دور، شما نیاز دارید:

پانل های بدنه

سبکی را انتخاب کنید که با شاسی شما مطابقت داشته باشد – کالسکه، کامیون، ماشین اسپرت و غیره. بدنه های پلاستیکی حدود 10 تا 15 دلار شروع می شوند.

گیره/پیچ بدنه

گیره های پلاستیکی یا پیچ های فلزی پانل های بدنه را در جای خود نگه می دارند. انواع گیره یا پیچ را با قیمت 2 تا 5 دلار خریداری کنید.

رنگ/برچسب (اختیاری)

شخصی سازی را با اسپری رنگ، برگردان های وینیل یا گرافیک های سفارشی اضافه کنید. بودجه اضافی 10-15 دلار هر پانل مورد نیاز برای ترخیص قطعات را برش دهید. سوراخ ها را در مکان های صحیح سوراخ کنید. پانل ها را محکم پیچ یا پیچ کنید. قبل از رنگ آمیزی بدنه، نواحی برش خورده را سمباده و آستر بزنید. استیکرها را در آخر بعد از پوشش شفاف بمالید.

آخرین لمس ها

تقریبااماده! چند مرحله دیگر:

چرخ و لاستیک

لاستیک های لاستیکی کشش بهتری نسبت به لاستیک های پلاستیکی سخت دارند. درج فوم ضربه ها را جذب می کند. 10-15 دلار در هر مجموعه.

فرمان برقی

بازوی سروو را به قسمت های فرمان مانند جناغ یا جناغ وصل کنید. تنظیم دقیق برای پاسخگویی صاف.

ضمائم برای بدن

پدهای نصب فوم قطعات را از فشار گیره محافظت می کند.

باتری های فرستنده

باتری های AA/AAA را طبق دستورالعمل در فرستنده نصب کنید.

تست درایو!

LiPo را کاملا شارژ کنید و سپس از رانندگی و سفارشی کردن ماشین جدید خود لذت ببرید. تبریک می گویم!

مشکلات رایج و رفع آنها

مهم نیست که چقدر با دقت برنامه ریزی و راه اندازی ماشین کنترل از راه دور خود را انجام می دهید، ممکن است در این راه سکسکه وجود داشته باشد. در اینجا برخی از مشکلات و راه حل های احتمالی وجود دارد:

به فرستنده پاسخ نمی دهد

  • تمام اتصالات بین گیرنده و ESC/servos را بررسی کنید

  • اطمینان حاصل کنید که فرستنده و گیرنده از یک فرکانس استفاده می کنند

  • مطمئن شوید که آنتن های گیرنده مستقیماً به سمت بالا کشیده می شوند

  • باتری های گیرنده یا فرستنده را تعویض کنید

قدرت/سرعت کافی نیست

  • قبل از هر بار استفاده باتری LiPo را کاملا شارژ کنید

  • مراقب اتصالات بد موتور یا فرسودگی موتور باشید

  • از باتری با ظرفیت بیشتر یا ارتقاء بدون کلکتور استفاده کنید

مشکلات فرمان

  • موقعیت بوق سروو را روی بازوی سروو تنظیم کنید

  • پیچ‌ها/قطعات میله اتصال را ببندید

  • برای عملکرد نرم تر، قسمت های فرمان را روغن کاری کنید

صداها یا لرزش های عجیب و غریب

  • زمان بندی موتور و کشش تسمه را متعادل کنید

  • برای لاستیک های ناهموار وزنه اضافه کنید

  • پیچ های شل یا یاتاقان های فرسوده را بررسی کنید

با مراقبت و نگهداری، ماشین کنترل از راه دور DIY شما باید ساعت های زیادی لذت ببرید. اگر سوال دیگری داشتید من را در جریان بگذارید!

سوالات عمومی

در اینجا به برخی از سوالات متداول در مورد ساخت یک ماشین کنترل از راه دور با دستان خود پاسخ داده شده است:

یک ماشین RC خانگی با چه سرعتی می تواند حرکت کند؟

سرعت به قدرت موتور و باتری بستگی دارد. موتور مات در 2S LiPo می تواند به حداکثر سرعت 30 مایل در ساعت برسد. ارتقاء بدون براش می تواند به سرعت 50+ مایل در ساعت برسد، اما به مهارت های پیشرفته تری نیاز دارد.

مونتاژش سخته؟

ساخت یک ماشین کنترل از راه دور اولیه از یک کیت عمدتاً نیاز به اتصال قطعات طبق دستورالعمل دارد. ساخت های سفارشی پیچیده تر شامل لحیم کاری، برش و عیب یابی است. وقت گذاشتن، کاملاً قابل دستیابی است.

آیا می توانم بعداً قطعات را ارتقا دهم؟

بله، تمام اجزای اصلی مانند موتور، ESC، گیرنده و باتری معمولاً بعداً برای ارتقاء قابل تعویض هستند. این امکان را برای بهبود عملکرد و کنترل در طول زمان فراهم می کند.

سازه های DIY چقدر بادوام هستند؟

دوام یک ماشین خانگی به مواد و کیفیت ساخت بستگی دارد. بدنه پلاستیکی نسبت به آلومینیوم یا فیبر کربن بیشتر مورد سوء استفاده قرار می گیرد. بست و چسباندن مناسب مفاصل استحکام را افزایش می دهد. ابتدا با دقت رانندگی کنید تا محدودیت ها را آزمایش کنید.

چه مقدار نگهداری مورد نیاز است؟

تعمیر و نگهداری منظم در خودروهای RC شامل شارژ باتری ها، سفت کردن پیچ ها، روغن کاری قطعات متحرک و تعویض لاستیک های فرسوده است. خرابی ممکن است نیاز به تعمیرات اضافی داشته باشد. موتورهای براشلس در مقایسه با موتورهای براش تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید