غزه: 200 روز نسل کشی


جمال بزرگیک روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی که در نیویورک بزرگ شده است، اکنون در آلمان زندگی می کند و به دلیل فعالیت های طرفدار فلسطین تحت پیگرد قانونی قرار دارد. این زن برجسته در خط مقدم مبارزه برای حقوق فلسطینیان بوده و صدای خود را علیه بی عدالتی بلند کرده است.

در قسمت آخر پال کاستموجود در یک سیب و Spotifyهبه، همراه با یوسف الجمال، هلنا کوبان و تونی گرووز، موضع آلمان در مورد اسرائیل در رابطه با تاریخ آن و تعهد اعلام شده آنها به حقوق بشر را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این گفتگو بر همبستگی جهانی با فلسطین، از برلین تا نیویورک، و اینکه چگونه این صدای جمعی به پایان آپارتاید در فلسطین پس از 200 روز نسل کشی در غزه کمک می کند، تاکید کرد.

معترضان طرفدار فلسطین در سراسر جهان پیامی روشن می‌فرستند: «ما با فلسطین هستیم». با این حال، واکنش مقامات کمتر مطلوب بود. پلیس آلمان کنگره برلین در مورد فلسطین را که هوبچ در آن سخنرانی می کرد تعطیل کرد. به همین ترتیب، مدیریت دانشگاه کلمبیا در آمریکا با تماس با پلیس به اعتراضات دانشجویان پاسخ داد.

هب بی سر و صدا در نخبگان سیاسی و مطبوعاتی آلمان موج ایجاد کرده است، گروهی که او آنها را به عنوان منافعی در لکه دار کردن هرگونه بحث درباره هویت فلسطینی به عنوان نقض دولت اسرائیل معرفی می کند. پس از نقل مکان از نیویورک به مانهایم، آلمان، او شوک فرهنگی را از فضای باز نیویورک تا دیدگاه های سنتی که در بادن-وورتمبرگ با آن مواجه شد، تجربه کرد. این امر باعث شد تا او دنیای اسلام هراسی، سانسور و بی عدالتی را که در برابر او آشکار شده است، مستند کند.

هب اولین کار سیاسی خود را با مقابله با نابرابری نوجوانان در نیویورک تایمز و تین ووگ انجام داد و به کار خود به عنوان ستون نویس عمومی در آمریکا و آلمان ادامه داد. کارهای او در سال گذشته وضعیت سانسور در آلمان مدرن را مستند کرده است و در الجزیره و مجله +972 نمایش داده شده است.

یک فلسطینی-آمریکایی از برانکس، نیویورک، هبه در ابتدا به فکر شغلی در دانشگاه بود. با این حال، او به زودی از نژادپرستی سیستماتیک نهفته در این ساختارها آگاه شد. او به جای اینکه خود را در معرض نژادپرستی احتمالی قرار دهد، ترجیح داد به صورت ناشناس بنویسد و تجربه و ظلم فلسطینیان را مستند کند. این تلاش او را مشغول نگه داشته است که خودش می گوید: “آلمان من را خیلی مشغول کرده!”

هب به خود مهلت داد تا به عنوان نویسنده در آلمان این کار را انجام دهد. او می خواست صدای افرادی را نشان دهد که شبیه او بودند و تجربیات مشابهی داشتند. به گفته او، “شما می توانید بگویید که این تقریباً یک تلاش خودخواهانه برای بیان داستان شخصیت من است و اینکه چگونه اینجا به شدت سیاسی شده است.”

برای مشاهده کامل مصاحبه با هبه کلیک کنید اینجا.



دیدگاهتان را بنویسید