اعتراض برای فلسطین: تجربه دیاسپورا


با هم آشنا بشیم اسکندریه سلیم، یک آمریکایی فلسطینی نسل اول که ریشه هایش به غزه بازمی گردد، سرزمینی که با آوارگی و درگیری آسیب دیده است. هویت اسکندریه در خانواده‌ای متولد شد که تحولات جنگ‌های 1948 و 1967 را تجربه کرد، هویت اسکندریه عمیقاً با میراث فلسطینی‌اش در هم تنیده است.

با این حال، اسکندریه صرفاً محصول تاریخ آن نیست. این یک نیروی پویا از خلاقیت و کنشگری است. کار اسکندریه به عنوان یک هنرمند پرفورمنس چند رسانه ای، کارگردان هنری و طراح صحنه از مرزهای سنتی فراتر می رود و رقص، اجرا، فیلم، اینستالیشن و موارد دیگر را با هم ترکیب می کند. تمرین هنری او به عنوان بستری برای شفا، انتقال خرد اجدادی، آگاهی جمعی و آرزوهای جامعه عمل می کند.

در بحث اخیر در PalCast، موجود در یک سیب و Spotifyاسکندریه به میزبانان یوسف الجمال، هلنا کوبان و تونی گرو پیوست تا دیدگاه خود را در مورد غزه و مبارزات فلسطینیان به اشتراک بگذارند. برای اسکندریه، نسل کشی در غزه فقط یک تراژدی دور نیست. این یک مصیبت عمیقاً شخصی است که جان بسیاری از پسرعموهای او را گرفت.

با وجود فقدان عمیق، اسکندریه غم و اندوه خود را به عمل تبدیل کرد. او از طریق خلاقیت و فعالیت خود با خانواده بزرگ خود ارتباط برقرار کرده است و از این ارتباطات برای تقویت صدای فلسطینیان در ایالات متحده استفاده می کند. داستان اسکندریه گواهی است بر پایداری فلسطینی های دیاسپورا و تعهد تزلزل ناپذیر آنها به عدالت.

محور پیام اسکندریه اهمیت همبستگی و دفاع استوار است. او بر لزوم ایستادگی متحدان در کنار فلسطینی ها تاکید کرد و از سازش در مورد فوریت حل بحران غزه خودداری کرد. برای اسکندریه، آتش بس کافی نیست. آنچه مورد نیاز است مشارکت مداوم و تغییر ملموس است.

در این برهه حساس از تاریخ فلسطین، اسکندریه خواستار مشارکت بیشتر فلسطینی ها در داخل و خارج از فلسطین شد. فلسطینی ها با بازپس گیری روایت های خود و به اشتراک گذاری داستان های شخصی خود، می توانند صدای خود را بازیابند و گفتمان پیرامون مبارزه خود را شکل دهند.

در حالی که گفتگو پیرامون فلسطین در حال تکامل است، اسکندریه سلیم به عنوان چراغ امید و مقاومت ایستاده است. او از طریق هنر و کنشگری خود روح انعطاف پذیری را تجسم می بخشد و از سکوت در برابر بی عدالتی خودداری می کند. سفر او یادآور این است که تجربه دیاسپوریک تنها در مورد آوارگی نیست، بلکه در مورد قدرت، همبستگی و عزم تزلزل ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید