مرگ هارون بوشنل و نقشه اسرائیل برای خالی کردن فلسطین از جمعیت


تخلیه اجباری جمعیت غزه از سال 1948 یک برنامه دیرینه اسرائیل بوده است. این واقعیت تلخ تمرکز قسمت دوم فصل دوم PalCast بود که در اپل و اسپاتیفای با مهمان در دسترس است. هادیل عسلی. عسلی، انسان شناس و مهندس سابق، دیدگاه منحصر به فردی را به بحث ارائه کرد و به میراث استعماری زمین شناسی و رویکردهای ضد استعماری برای درک سرزمین در جنوب فلسطین پرداخت.

تحقیقات عسلی با مدرک دکترای مردم‌شناسی از دانشگاه کلمبیا، توسعه زمین‌شناسی در بریتانیا و صادرات استعماری آن برای استخراج معادن، نقشه‌برداری و فناوری دولتی را روشن می‌کند. او بررسی می کند که چگونه روایات به کیهان و قدرتی که در آن نفوذ می کند شکل می دهد، در حالی که از استعمار زدایی علوم زمین دفاع می کند.

عسلی قبل از شروع تحصیل در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه ایلینوی و دانشگاه ملی سنگاپور تحصیل کرد. تجربه گسترده او در کار با یک شرکت نفتی بزرگ، به ویژه در پروژه های اصلاح محیط زیست، هدایت تحقیقات او را نشان می دهد.

عسلی در جریان گفتگوی PalCast با میزبان دکتر یوسف الجمال و مجریان مشترک هلنا کوبان و تونی گرووز، در مورد برنامه های علنی و مخفی اسرائیل برای بیرون راندن فلسطینی ها از غزه بحث کرد. او در مورد تجربیات شخصی خانواده اش، از جمله تلاش برای جابجایی اجباری عمویش به آمریکای لاتین در سال 1969 به عنوان بخشی از یک طرح بزرگتر صحبت کرد. اگرچه این طرح شکست خورد، اما خانواده عسلی همچنان در سراسر جهان پراکنده هستند.

این گفتگو همچنین به رویدادهای اخیر جهانی از جمله خودسوزی غم انگیز نظامی آمریکایی آرون بوشنل در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن در اعتراض به نسل کشی در غزه پرداخت. این عمل با خودسوزی نورمن آر. موریسون در سال 1965 در اعتراض به جنگ ویتنام مشابهت دارد و درد عمیق و ناامیدی مردمی را که شاهد بی عدالتی هستند، برجسته می کند.

یوسف، هلنا و تونی با ارائه بینشی در مورد این رویدادهای تلخ و پیامدهای آنها برای فلسطین و جهان به طور کلی به بحث کمک کردند. همانطور که این اپیزود آشکار می شود، روشن می شود که مبارزه برای عدالت در غزه عمیقاً با جنبش های جهانی گسترده تر علیه ظلم و استعمار گره خورده است.

از طریق پلتفرم هایی مانند PalCast، صداهایی مانند عسلی دیدگاه های انتقادی را تقویت می کند و نیاز مبرم به همبستگی و اقدام برای رسیدگی به وضعیت اسفناک فلسطینیان را روشن می کند. به عنوان شنونده، ما باید با حقایق ناراحت کننده روبرو شویم و برای تغییر معنادار در مواجهه با بی عدالتی بسیج شویم.

دیدگاهتان را بنویسید