اسرائیل دکتر رفعت آلاریر، معلم، نویسنده، فعال برجسته را کشت


ما با تأسف گزارش می دهیم که در شامگاه 6 دسامبر، ارتش اسرائیل دوست ما دکتر رفعت آلاریر را در شمال غزه کشت، که به نظر می رسد یک قتل هدفمند باشد. رفعت، متولد 1979، استاد محبوب ادبیات انگلیسی و ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلامی غزه بود. او گلچین قدرتمندی را ویرایش کرد، غزه می نویسد: داستان های نویسندگان جوان از غزه، فلسطین (2014) و یکی دیگر از سردبیران بود، غزه بی صدا (2015). هر دو جلد توسط Just World Books منتشر شده است.

غزه می نویسد با چهار نسخه ترجمه شده آن

اگر غزه می نویسد منتشر شد، JWB و کمیته خدمات دوستانه آمریکایی (Quakers) به طور مشترک یک تور ایالات متحده را برای Refaat و دو کتاب از دیگر مشارکت کنندگان ترتیب دادند و صدای این جوانان با استعداد غزه را به مخاطبان در هشت شهر ایالات متحده رساندند. رفعت سه داستان از خودش نوشت غزه می نویسد– همه آنها شگفت انگیز هستند. و در سال 2022، زمانی که AFSC گلچین جدیدی در مورد غزه منتشر کرد، نور در غزهرفعت با دقت در مورد زندگی و کار خود تا کنون تأمل کرده است.

رفعت از زمان شروع حمله گسترده کنونی اسرائیل به غزه، مشارکت کننده مکرر پادکست ها/وبینارهای سه بار در هفته در پلتفرم آمریکایی انتفاضه الکترونیک بوده است که پیشرفت و پیامدهای حمله را از دیدگاه های مختلف ارزیابی می کند. . می‌توانید از طریق این پست وبلاگ JWE به ویدیوها و متن‌های سه سخنرانی اول دسترسی داشته باشید (او در جلسات روز 3، روز 7 و روز 10 شرکت کرد). آخرین حضور او با آنها در 30 نوامبر بود. او در آن با استفاده از چند دقیقه قدرت اعلام کرد که

ما خوبیم؛ ما مثل بقیه در غزه، به ویژه در شهر غزه و شمال کشور، بدون غذا، منابع آب، در حال مبارزه هستیم، همه چیز رو به اتمام است… ما به برق، سوخت، گاز پخت و پز و آرد نیاز داریم. اینها چهار اولویت هستند. و ما تقریباً هیچ‌کدام از آن‌ها را نداشته‌ایم، و بسیاری از مردم هیچ‌یک از آن‌ها را دریافت نمی‌کنند، زیرا تعداد افراد بسیار زیاد است.

در 29 نوامبر، او توانست به طور خلاصه از منطقه تل الحوا که قبلاً در آن زندگی می کرد، بازدید کند. ویدئویی از تور خود را به اشتراک گذاشت در توییتر. (راست ببینید.)

با انتشار خبر کشته شدن رفعت در شبکه های اجتماعی، فعالان فلسطینی و متحدان آنها از سراسر جهان شروع به شریک شدن در غم و اندوه خود از دست دادن کردند. بسیاری از این ارتباط دهندگان فلسطینی یا شاگردان او در IUG بودند، یا کارآموزان برنامه ارتباطی We Are Not Numbers، یا در جاهای دیگر، یا همه موارد فوق.

برخی منابع اطلاعاتی به ویژه غنی درباره زندگی و میراث رفعت قبلاً پدیدار شده است. آنها عبارتند از:

  • این مقاله توسط max blumenthal on Grayzone
  • این یک ادای احترام گسترده از تیم انتفاضه الکترونیک به رفعت است
  • ارزیابی 22 دقیقه ای از تأثیر او بر دموکراسی اکنون، که شامل مصاحبه ای با شاگرد سابقش، جهاد ابوسلیم است.
  • وبلاگی که Refaat و Just World Books درباره عملکرد آن در سال 2014 راه اندازی کردند
  • یک ویدیوی 15 دقیقه ای با سه شرکت کننده است غزه می نویسد داستان های کتاب را مورد بحث قرار داد و خواند.
رفعت شعر ویلفرد اوون (به شدت ضد جنگ) Vanity را در مجموعه سخنرانی های IUG آموزش می دهد.

یکی دیگر از میراث شگفت انگیزی که رفعت برای جهان به جا گذاشته است، مجموعه ای از 28 سخنرانی در مورد شعر انگلیسی است که او در سمیناری در IUG در سال 2019 ارائه کرد و IUG آن را برای پخش گسترده تر به صورت نوار ویدئویی تنظیم کرد.

در این مرحله، باید توجه داشته باشیم که در IUG، ارتش اسرائیل نه تنها رفعت، بلکه رئیس دانشگاه، فیزیکدان معروف دکتر سفیان تایه را نیز کشت. اسرائیلی ها همچنین عمداً چندین ساختمان کلیدی دانشکده IUG، از جمله اخیراً دانشکده پزشکی آن را تخریب کردند. این ویرانی‌ها و همچنین تخریب ساختمان‌های پارلمان غزه، ساختمان شهرداری مرکزی، بیمارستان‌ها، مدارس و سایر تأسیسات عمومی، همه نشانه‌های یک تلاش نسل‌کشی عمدی برای از بین بردن کامل زیرساخت‌های اجتماعی جامعه را دارند.

من و همکارانم در هیئت مدیره Just World Ed همه ما عمیق ترین همدردی خود را با همسر/بیوه نصیبه رفعت، شش فرزند و خانواده بزرگ آنها ابراز می کنیم. بگذارید ترور این مرد درخشان و مهربان به عنوان یک انگیزه اضافی برای همه حامیان حقوق و آزادی های فلسطین در سراسر جهان باشد تا در کارزار ما برای پایان دادن به وحشت وحشیانه ای که هنوز بر سر اسرائیل راه انداخته است – با حمایت همه جانبه ایالات متحده استوار بمانند. دولت ها و دیگر کشورهای “غربی” – به آسیب رساندن به مردم غزه و بقیه فلسطین ادامه می دهند.



دیدگاهتان را بنویسید